Hellfires
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nostalgi: Anteckningar från ett av de sista Äventyren med Philpott

Gå ner

Nostalgi: Anteckningar från ett av de sista Äventyren med Philpott Empty Nostalgi: Anteckningar från ett av de sista Äventyren med Philpott

Inlägg  Taz fre jul 29, 2011 10:44 pm

Här har Taz ballat ur totalt, och jag som SL verkar onekligen förberett mig ganska mycket.


02 september 1996 Kl 07.20

Telefonen ringer Sekreteraren på Unaco säger att Damon ska komma till HK kl 10.30.
Philpott ska ha kommit tillbaka. Och ska sammankalla ett möte med 4 personer.

Golans gubbe vaknar av telefonen Kl 07.25 får samma meddelande.

UNACO HK. Kl 10.23

Massor med lastbilar utanför och en hel massa personer i militär uniform bär omkring som det verkar byggnads materiel in i huset. Dom e ca 20 pers. I kåken har man rivit ner nästan alla väggar och möblerna ligger ukastade på gården. Dom bygger om huset.

Kl 10.32 en taxi stannar utanför grindarna och chaffisen stiger ut och ropar efter Damon och G. Han heter
Claus och ska köra er till "eran chef".
Han frågar lite om: Vad det ska bli av huset.
Vad ni arbetar med. Efter som det var militärer vid huset.
Hon som ringde verkade ha bråttom hon sa inte sitt namn utan bara sa att jag skulle hämta er utanför här.
Resan tar inte mer en ca 15-20 minuter. Bilen stannar utanför ett vitt höghus på ca 15 våningar.
Parkerar på en stor parkering utanför huset.
Claus hälsar er farväl och önskar lycka till och åker iväg.
När ni kommer in i entrén möts ni av Sahra Thomas.
Hallå Damon ropar hon. Gick resan bra. Claus pratar väll på som vanligt.
Philpott väntar på er där uppe. Kom med.

Ni tar hissen upp till 9 våningen. Och går därefter till höger in i en korridor och sedan fram till en stor trä dörr. Välkomna till det nya tillfälliga grytet säger hon småleende. Ni kommer in i ett rum med en del kartonger i hörnen och mitt emot en dubbel trädörr. Här finns ett skrivbord mm för Sahra.
Jag ska titta in och fråga om han kan ta emot. Hon öppnar dörren går in och ni hör hur hon säger någonting och sen kommer hon ut igen. Han satt i telefon men ni kan gå in nu.
Rummet e dunkelt när ni kommer in ni ser philpott sitta bakom sitt skrivbord och en man till sitta i en fotölj bredvid.Philpott hälsar er välkomna och att ni ska sätta er ner. Lyset blir starkare och ni ser att mannen bredvid er har militär uniform och en hel julgran med medaljer på bröstet. Detta är General Wallcliff från US- special forces. Han är här på grund av ett speciellt ämne vi ska prata om.
Wallcliff börjar: Ni har en man i era styrkor vid namn Matz Hergen eller Erich Wegener som ni kanske känner honom som. Han hoppade av från en av våra special styrkor för snart 3 år sedan. Nu e det så att han vid flykten fick med sig en hel del hemligstämplat material och nu är hans sinnes tillstånd så att han kan släppa all information till televisionen och tidningarna. Detta måste undvikas och detta ska få högsta prioritet eller hur Malcolm.
Ja, just det men problemet är att vi inte vet vart han är någonstans och det är där ni kommer in i bilden. Philpott pekar på er. För en månad sedan fick han och Helene Lyons ett uppdrag av en person vi inte känner till namnet på. Under uppdraget sårades Helene mycket svårt men Matz lyckades få henne under läkar vård. På sjuk huset lämnade han ett telefon nummer till en mobiltelefon och en av läkarna lovade att ringa upp honom så snart han visste några resultat. Men det finns ingen abbonent på det nummret han gav läkaren. Vi har försökt att nå honom utan resultat. Han är inte hemma och har inte sin telefon med sig.
Så vi vill att...
Telefonen ringer... Ursäkta mig.
Samtal: Malcolm här. Ja. Visst visa in henne..........


Philpott fortsätter: Jag och general Wallcliff har diskuterat lite om läget just nu och vi tänkte skicka upp er till Matz tillfälliga bostad så ni kan kolla upp saker och ting.

Wallcliff: Jag är ledsen att jag inte kan stanna längre men jag har ett par möten som jag måste besöka. Ni får ha det så trevligt och jag önskar er lycka till.... Han skakar hand med Philpott och gör en snabb honör mot er och stegar ut mot dörren.
Hej! säger han där ute sen.

Dörrarna lämnas öppna.
Philpott vinkar med handen mot dörröppningen: Kom in och sätt dig. Sahra stänger du dörren efter oss.
Ni hör någon som hoppar på kryckor och hur Sahra skrattar.
Tackar för hjälpen Sahra... Hon svarar: Det var så lite så...
Ellen hoppar in genom dörren stödd på två kryckor. Hon ser väldigt trött ut
Sätt dig ner. säger Philpott. Sahra stänger dörren.
Ellen stödjer sig mot bordet och sätter sig tungt i soffan.
Hur mår du.. frågar philpott. Förskräckligt dåligt. Jag blev utskriven från sjukhuset igår morse. Och kom hit med flyg för 1 timma sedan.
Diskussion:
Taz har startat en databas via internet för en vecka sedan.
Ellen opererad 6 gånger och fått ny lever och har 2 kvar op( för benet).
Låg i koma i en vecka.
Taz kan släppa all information om Uo Aut och Alpha 15 om han tror att jag e död.
Jag vet inte varför han gav fel nummer till läkaren. Han mådde nog inte så bra själv.
Han kan gå så långt att han lastar vårt plan med sprängämne och flyger till Connecticut5 och spränger allt ihopa plus sig själv.
Philpott: ni ska få biljetter till flyget och transport medel uppe vid Sutton är fixat så ni ska åka i morgon förmiddag. Hoppas ni får tag på han. Släpper han allt så tar det hus i helvete världen runt. Och det vore tråkigt för oss alla om han skulle dö i hopp om att Ellen e död men att hon lever igentligen...
Wallcliff har inte fått reda på allt han vet inte vart Taz kan tänkas vara. (Wallcliff tillhör AUT) tror jag.
Det var allt gott folk se till att ni inte missar planet i morgon. Och jag hoppas att allt går bra.
På väg ut frågar Ellen: Skulle jag kunna få sova över ett par dagar hemma hos någon av er. Jag är helt pank och fick inte med mig plånboken från sjukhuset. Dom har skickat sakerna per post dom skulle komma om ett par dagar.
När ni kommer till Entrén: Jag har en väska i bilen där borta kan ni vänta här så kommer jag sedan.
Hon ger Damon sin handväska och hoppar iväg och avböjer bestämt men vänligt all hjälp. När hon nästan e framme vid bilen.

















Rullar en svart pickup ljudlöst upp framför Entré dörren och två i svarta kostymer hoppar ur på vänster sida. Bilen rullar sakta vidare medans personerna börjar springa mot Ellen (Som inte har sett dom) avstånd 50 meter. En av personerna drar ur en väska upp en Spas 12 som han håller i en hand.
I väskan ligger en AMT Laddad. Pickup:en rullar sakta utefter parkeringen. Killen med spas:en skjuter kulorna daskar in i fronten på en Saab som Ellen går bredvid. Hon slänger sig bakom en Porsche som står brevid. Om någon av Black blir träffade öppnas det full Automat eld från Bilen och den Överlevande springer mot den. Dom skjuter pinning fire mot Alla RP.
Bilen sladdar iväg ut på gatan och försvinner åt höger bakom ett annat hus...
Folk utifrån parkeringen börjar resa sig upp och vissa hjälper dom civila som blivit träffade. Bortifrån porschen rör sig ingen utom någon civil som springer iväg från saaben, som ryker friskt från motor rummet.
När ni kommer fram till Porschen hittar ni bara ett par kryckor, fem meter till vänster ser ni ett dropp spår av blod som leder er bort bakom en skåpbil, där bakom hör ni att en bil dörr öppnas och någon som hasar sig fram. Väl framme ser ni Ellen halv ligga på förarsätet till en röd Toyota RAW4 Celica. Till en början låtsas hon inte om Rp utan försöker ta sig in i bilen. Efter ett tag frågar hon hest:: "Är dom borta.."
Hon rör sig inte på ett tag och sedan försöker hon ta sig ur bilen men klarar inte det. Hon tackar ja till Hjälp som erbjuds. Det gör ont i benet... väser hon fram.
Under byxorna har hon ett regält bandage med metall stänger som ligger parrallelt med benet. Det blöder lite genom bandaget. Ni hör Sirener på avstånd som snabbt kommer närmare. Två ambulanser anländer först och personal med skottsäkra västar hoppar ut och börjar springa mot en grupp sårade civila medans dom kastar oroliga blickar runt om kringsig. En polis bil anländer därefter med två poliser som massor med civila hoppar på. Dom pekar vilt efter vägen där pickupen åkte och dom pekar mot er. Allt verkar vara i full panik. Tre ambulanser anländer medans poliserna joggar mot er hukade med dragna vapen. När dom upptäcker Ellen kallar dom på ambulanspersonal medans dom med största försiktighet frågar vilka Rp är. Ellen ber er att ta med hennes väskor till sjukhuset. Hon blir förd in i ambulansen som åker iväg till Washington Central Hospital.
Sjukhuset.:::
Doktor Juha: Hon har bara slagit upp två gamla styng och ingen fara för varken benet i sig eller för dom gamla operations såren i övrigt. Och spjälnignen har klarat sig. Hon kan få gå så snart vi har sytt igen dom gamla såren och om hon vill det.

Klockan är 12.50
Ellen kommer hoppande längs korridoren med ett par nya kryckor och ett nytt bandage.
Ellen:: Vi sticker härifrån meddetsamma. Jag hatar sjukhus kom nu. Tackar för hjälpen föresten det var snällt.

Hos Damon::::: 14.10 Ons
Under bilfärden har Ellen legat halvt om halvt i baksätet och halvsovit, hon vaknar till när Damon stannar bilen utanför garaget. Hon kliver ur innan du kör in bilen i garaget och går ut mot mitten av parkeringen där hon stannar och som det verkar beskådar omgivningen och de närliggande områderna. Ellen:: Det är första gången jag är här omkring. Jag vill se mig omkring lite.
Efter några minuter hoppar hon fram mot Damon. Ellen:: För jag se nu vart du bor någonstans. Så jag vet om jag ska ta in på hotell.
Ni möter din granne med barnvagnen fast utan barnvagn nu ( Noraa Gúnther)
Utanför huset stannar hon igen och tittar ut över omgivningarna. Ellen:: Detta är ju ganska snyggt område.
Inne::::
Ellen:: Har du något emot att jag går in med skorna.
Hon tar med väskan in och sättersig i soffan och lägger upp benet på bordet och börjar ta av sig skorna.
Ellen:: Är du bra på att laga mat. Jag är hungrig som attan och jag tänker nog inte laga något nu.

Kl 1705 ringer det på dörren.
Ellen vaknar ur soffan där hon sov och drar sakta fram AMT från bordet där den låg.
Hon sätter sig upp och gör mantelrörelse på den.
Bakom dörren står grannen Noraa Gúnther med en stor äppelkaka i famnen.

Norra:: Jag fick lite äpplen över så jag bakade ett par kakor och du får den ena.
Hon lutar sig fram och viskar:: Vem är din gäst? Varför gick hon omkring på kryckor? Är hon trevlig?
Ni kan väl komma över på middag ikväll så får jag träffa henne?
Du hör svaga ljud som som någon hoppar och ett par sekunder senare ser du Ellen i ögonvrån med en AMT i händerna lutad mot väggen och stående på ett ben.
Noora har inte sett henne ännu.
Ellen försvinner runt hörnet igen.
Noraa går sin väg och du hör hur Ellen sätter sig i soffan igen och slår på tv:n.
När du kommer mot henne. reser hon på huvudet och säger:: Jag vet vad du tänker säga, att jag är paranoid och du har nog rätt.
Hur nu kvällen förlöper så stannar Ellen hemma och tittar på tv Kl 20.30 börjar hon plocka isär Amt bara för att plocka ihop den igen.
Kl2055 så går hon och lägger sig.

Kl 02.15 vaknar Damon av att något hårt rasar ner för trappan.
Du hör hur någon sakta går ner för trappan för att sedan gå in i köket. Och spola vatten.
Ellen: Det var inte meningen att väcka dig.
Hon tar fram ett par tabletter som hon höll i handen och häller i sig dom tillsammans med ett glas mjölk ur kylen. Sen tar hon sig upp för trappan:: Väck inte mig förren vid 9-10 så där.

Flyget går 10.45 från Flygplatsen Behöver åka senast 0930 hemmifrån.
Ellen vaknar vid 0915:: Är det något ni behöver veta. Jag stannar här tills imorgon om det går bra
så fort jag får mina saker så åker jag till Philpott och avvaktar era rapporter.
Jag tar mig en promenad runt här omkring sedan.


G´s gubbe::::
0650 vaknar du. du vet att planet går 1045 och du behöver åka senast 0920 för att komma dit i tid.
Du möter Damon vid incheckningen. Ni har ett privat jet stående vid en speciell gate (vip). Där möter ni eran pilot Abraham B Graham. En lugn herre på ca 50 år. Han väntar på er:: Det ligger ett par låder där bak som är till er. Kom med vet ja.
Ni lyfter ganska snart ensamma på planet förutom Abraham och hans andre pilot Jeff Springfield kallad Jepp.
:: Ja ha mitt herrskap detta är eran kapten som talar. Nu tänkte jag ta och lyfta, hoppas ni inte har något emot det. Beräknad ankomstid till Sutton Airport är kl 1930 kanske... om vi har tur.

1920 har ni landat vid Sutton.
NI möter där. Honk han visar den bil som ni ska ha. En ombyggt Pick up med jätte hjul på 85cm ca. Och han ger er en karta där Taz hus är uppmärkt.

















Torsdag Kl 22.45

Det börjar bli sent. Chip har suttit stilla och som det verkar ha mycket att tänka på den senaste timman. Telefonen ringer kl 2235 en hes Ellen, du hör flera personer prata bakgrunden. :: Ellen här, hur går det? Så ingen mer skottlossning. Okey. Vi har ett problem här nere nu också. Varenda tv kanal har sänt videon från flygplanet och ifrån parkeringsplatsen och polisen har lovat att reda ut det här. Dom visade bilder ifrån ditt hus och omgivningen så ett antal civilister har vallfärdat hit under dagen. Och jag fick för en halvtimme sedan besök av en svart pickup. Jag var som tur var hos din granne och tog dom i bakhåll. Dom stack härifrån men en av killarna blev kvar här vid ditt hus.
Just nu är polisen här och ett par personer som Phillpott skickade hit hjälper till att reda ut geggan.
Vänta... Hon visslar högt:: Kolla den där uppe, ropar hon. :: Det var inget.

Plötsligt hörs flera kraftiga smällar i snabb följd. Följt av automat eld och en kakafoni av pistolskott. :: Helevete! hör ni ellen skrika. Sen e det tyst i telefonen... Efter ett par sekunder så hörs en upptaget signal.
Chip reser sig upp:: Vad händer?
Han går ner på undervåningen. !!!!! Går rp efter sätter han sig ner i soffan och vilar huvudet mellan knäna.!!!!
Senare hör ni hur ett skåp öppnas och stängs därefter någon som laddar ett magasin. Efter en 5 min så kommer Chip upp med M14 geväret hängande över axeln och en påse i näven:: Jag går ut ett tag. Behöver frisk luft. Vänta inte uppe på mig jag tar mig in själv.
Efter en kvart halvtimme så hörs ett skott snabbt följt av ett till och ett par sekunder ännu ett till.
Inga fler hörs sen.
Vid 0115 kommer chip in igen.
Natten avlöper utan problem.

Fredag.......

Morgonen avlöper utan problem.

Kl 10.05 hörs tre skottsalvor i rikning från byn.
Kl 10.25 kommer 2 huey helikoptrar på låg höjd farande över bergen och vattnet.
Kl 10.50 en kraftig explosion hörs och en svart rök pelare syns efter ett tag över bergen.

Kl 13.35 två militärmålade Hum-vee syns vid andra sidan sjön.
Kl 13.50 dom två bilarna stannar utanför huset. Ovanpå den främre sitter en kille med en kulspruta.
Ur bilarna stiger 10 soldater ut. (5 i varje bil) dom sprider sig ut i omgivningarna
Ur den bakre bilen stiger Ellen ut följd av en civilklädd person (Thomas Winter 6).

Ellen:: Allting e skit. Vi är dom sista som kommer hit nu. Dom tog över flygplatsen och sprängde våra helikoptrar. Dom är ungefär 10-30 personer och ett antal fordon. Plus en eller två helikoptrar.


Radion störs och telefonerna fungerar ej.
Taz
Taz

Antal inlägg : 36
Join date : 11-07-26

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet